Tour de Genot oftwel tour van het genot

4 mei 2015 - Laon, Frankrijk

Deze dag was laaaaaaaaang! Om 9 uur zijn we vertrokken vanuit ons pittoreske kasteeltje. De zon scheen, dus we konden zonder "armpjes en beentjes" aan onze "genots" tour beginnen...134 km stond er op de GPS aangegeven, appeltje eitje dus en na de nodige boterhammetjes met het overheerlijke honing karamel smeerseltje van het ontbijt, zijn de gogo girls van start gegaan. Oja, eerst hebben we onze fietsen na afgespoeld omdat deze onherkenbaar waren van ons regenachtige avontuur van gisteren. Heuvelachtig dat was het ;-) verhit en hijgend bovenaan komen en je dan met een flitsende vaart naar beneden laten rollen door het glooiende landschap met schitterende gele koolzaadvelden. Na ongeveer 40 km, na wat zoekwerk, stond Anne klaar met heerlijke kersenvlaai en verse worstenbroodjes. Wat een heuvels hebben we gehad vandaag en inmiddels vliegen we er tegenop en verleggen we onze grenzen. De GPS-en laten ons nog weleens in de steek. Linksaf roept de een, neehee, rechtsaf roept de ander en toch lukt het ons iedere keer weer om de route te vinden...wat een genot! Na nog eens 50 km doemde de inmiddels bekende "vlaggetjes" en de rode stippenjurk, inclusief sjaaltje op het hoofd weer op en konden we aanvallen op..hoe verzint ze toch iedere keer weer...een kaasfondue! Als hongerige leeuwen vielen we erop aan en hebben we binnen no time, 4 stokbroden naar binnen gewerkt. De plaatselijke bewoners zullen het niet gauw vergeten, dat er op een gewone maandagmiddag in mei, opeens 10 vrouwen hun fietsbroek laten zakken en in de berm een plasje gaan doen. Het was erg komisch om de buurman die zijn moestuintje aan het wieden was, met open mond stond te kijken en niet meer aan zijn onkruid dacht. 2x is er een pitstop gemaakt voor een lekke band. Ook het verwisselen hiervan daar draait de vaste kern in de groep hun hand niet meer voor om. De laatste 30 km hebben we flink het tempo opgevoerd, ook omdat het ging regenen en we voor 20 uur in Laon wilde zijn, om de 2 minuten stilte in acht te nemen. En...het is ons gelukt! Het was een pittige dag, in totaal hebben we 146 km gereden en wat zijn we trots. Onder het genot van chips en rode wijn vieren we dat we ook op dag 4 weer veilig aangekomen zijn!

1. Elske:
    4 mei 2015
    Wat zijn we trots op jullie!! En wat worden jullie fantastisch verzorgd! Chapeau en hou vol! Jullie kunnen het!
  2. René:
    4 mei 2015
    Le voisin dans son jardin:"heureusement nous avons encore les photos!!"
  3. Patrick:
    4 mei 2015
    Madames mon grande respect en Anne thuis ook maar die kaasfondue doen. Lijkt goed te bevallen
  4. Piet Kaashoek:
    4 mei 2015
    Fantastische prestatie door weer en wind maar gelukkig ook zon.
    Heel veel succes voor morgen!!!!!
    Groetjes Pa en Ma
  5. Henny:
    Top verhalen schrijfster.....
  6. Henny:
    5 mei 2015
    Vorige reactie ineens verdwenen?
    Ik ga ook trainen geloof ik...Deze belevenis vergeten jullie niet snel..trots wederom...ook op An.
  7. Monique Vesseur:
    5 mei 2015
    Lieve meiden wat een kanjers zijn jullie.
    Nog even de laatste loodjes jullie gaan het redden.
  8. René:
    5 mei 2015
    Reny en Adé te ver gereden? Die wilden natuurlijk in één ruk door naar de Champs Elysées!!

Tot morgen! Kijk er naar uit!!!